Zpět

25.3.2017 - Moravskoslezský deník

25.3.2017 - Moravskoslezský deník

V samém centru Ostravy sídlí společnost RESIDOMO, největší soukromý poskytovatel nájemního bydlení v ČR. Jeho představitelé dlouhodobě tvrdí, že každé větší evropské město by mělo mít v nabídce bydlení osvědčené pronajímatele nabízející standardizované, bezproblémové a kvalitní nájemní bydlení. Zájmem vlastníka 43 tisíc bytů je na jedné straně mít stabilní základnu nájemníků, zajistit jim v jejich domovech pohodlí i bezpečnost, nadále zodpovědně spravovat svůj bytový fond, ale také rozvíjet své sociální programy a zvýšenou pozornost věnovat oblasti seniorského bydlení.

Když si u vaší společnosti chci pronajmout byt, za jak dlouho můžu bydlet, ptám se jednatele společnosti Pavla Klimeše. Dozvídám se, že prakticky do týdne, pokud ovšem nemám zájem o lokality v centru Ostravy, v Porubě či ve Frýdku Místku, kde jsou možnosti omezené. „Naše nabídka, kterou zájemce najde na webových stránkách, obsahuje celou škálu možností. Vyberete volný byt dle vámi zadaných parametrů, který si chcete pronajmout, nebo můžete zaslat poptávku přímo konkrétnímu makléři či kontaktovat naši linku 840 114 115. Ujmou se vás školení operátoři, kteří vám rádi zodpovědí všechny dotazy a zprostředkují kontakt na příslušného makléře. Ten vás kontaktuje, zařídí prohlídku bytu a také vám pomůže se všemi formalitami. Samozřejmostí je právní servis - veškeré smlouvy jsou připravovány ve spolupráci s právníky. V případě zájmu zajistíme pro nájemníky i připojení plynu, elektřiny, pojištění nebo přihlášení k trvalému bydlišti,“ vysvětluje postup Pavel Klimeš.

A proč bych měl vlastně bydlet u RESIDOMO, následuje moje druhá otázka? „Máte tím na mysli, proč bydlet v nájmu a ne například ve vlastním? Nespornou výhodou nájemního bydlení oproti bydlení vlastnickému je, že nájemník nemá starosti s péčí o nemovitost. V případě potřeby může nájemní byt s ohledem na měnící se životní situaci snadno vyměnit za jiný, ať už větší nebo menší, klidně v jiné lokalitě nebo dokonce v jiném městě. “

Jen pár metrů od hlavní budovy společnosti RESIDOMO, na Sokolské třídě, se nachází jedno ze čtyř Klientských center. Operátorky Ivety Chmelíčkové se ptám, jestli mi může s hledáním bytu poradit, když jsem si na webu nevybral. „Zavolejte na Obchodní linku 840 114 115, kde získáte pomoc a odbornou radu od našich operátorů. Pomohou vám najít byt dle vašich představ,“ dostává se mi odpovědi.

„RESIDOMO zajišťuje také bydlení pro zaměstnance, členy a klienty celé řady významných společností, firem, zdravotnických zařízení, sportovních klubů i charitativních organizací působících v Moravskoslezském kraji. Naši nájemníci mohou využít řady výhod a benefitů. Například digitální TV a internet PODA na první dva měsíce poskytujeme zdarma, téměř v každém vchodě je zajištěna služba domovníka, nájemníci mohou využít službu „Hodinový manžel“, kdy jim prověřený odborník zajistí drobné opravy v domácnosti. Díky službě „Servis 48“ mají nájemníci zajištěno rychlé provedení oprav souvisejících se vstupem do domu či s užíváním společných prostor do dvou pracovních dnů ode dne nahlášení. Na seniory potom míří služba „Senior asistent“ která jim pomáhá řešit dopady různých zdravotních omezení komplikující denní život, nebo zařízení eHelper umožňující příbuzným monitorovat pohyb seniorů,“ vypočítává Pavel Klimeš novinky pro nájemníky RESIDOMO. 

Společnost vlastní i bytové domy, v nichž má také komerční prostory. Pronajímá je nájemcům, kteří jsou pro lokalitu přínosem a pomáhají jejímu rozvoji. V nebytových prostorách domů s označením RESIDOMO tak sídlí řada obchodů, restaurací, mateřských škol či vzdělávacích zařízení. Formou slev na nájemném podporuje i drobné a střední podnikatele, kteří mají zájem přinést do dané lokality nové služby pro občany, ale nemají dostatek prostředků na „rozjezd“ svého podnikání.

A co, když má nájemník nějaký problém související s bydlením. Jak rychle jste ho schopni vyřešit,“ ptám se Pavla Klimeše na závěr naší návštěvy. „Na linku RESIDOMO 840 114 115 se mohou obracet ve všední dny od 7 do 18 hodin, v soboty a neděle od 8 do 16 hodin, Havarijní linka je jim k dispozici nonstop. Takové služby nedokáže nenabídnout nikdo z řad menších soukromých pronajímatelů. Jsme si vědomi, že vytváříme domov pro zhruba 90 000 lidí žijících v Moravskoslezském kraji. Vnímáme to a chceme být pro ně zodpovědným a seriozním partnerem.“

Všechny články