Administrativní záležitosti

Ukončení nájemní smlouvy

Smlouva na dobu určitou: nájemní smlouva končí uplynutím doby, na kterou byla smlouva sjednána. Pokud si nepřejete v nájemním vztahu pokračovat, prosíme o podání informace 60 dní před uplynutím nájemní smlouvy.

Výpověď z nájmu je nutno podat vždy písemně s podpisem nájemce, respektive spolunájemců. Ve výpovědi je nutno uvést jméno nájemce, adresu bytu, systémové číslo (8*********), důvod výpovědi a datum jejího podání. Samotná výpovědní lhůta je individuální, záleží vždy na podmínkách dané nájemní smlouvy.

Výše uvedené je možno zaslat poštou na adresu společnosti, odevzdat osobně na příslušném klientském centru nebo zaslat naskenované jako přílohu e-mailu na info@residomo.cz

Výměna bytu

Pokud máte zájem o výměnu bytové jednotky, např. z důvodu velikosti bytu, kontaktujte naši společnost a Vaše žádost bude individuálně posouzena.

Úhrada nájemného

Splatnost nájemného je dána podmínkami uvedenými ve Vaší nájemní smlouvě. Co se týče úhrady, tak nájemné můžete uhradit několika způsoby:

  • bankovním převodem na účet společnosti RESIDOMO
  • poštovní poukázkou
  • sporožirem
  • prostřednictvím SIPO
  • složením hotovosti na pokladně společnosti RESIDOMO (v prostorách KC Ostrava)
  • složením hotovosti na účet společnosti RESIDOMO na přepážce České spořitelny
  • platební kartou na kterémkoliv z klientských center

Dlužné nájemné

V případě dluhu na nájemném je zapotřebí se dostavit na příslušné klientské centrum, kde s Vámi bude sepsáno písemné uznání závazku a dohodnuta výše splátek dlužné částky.

Změna způsobu platby nájemného

Při změně způsobu úhrady můžete napsat e-mail na info@residomo.cz, popřípadě osobně na klientském centru uvést, že si přejete změnit úhradu např. z bankovního převodu na SIPO. V případě úhrady prostřednictvím SIPO budeme potřebovat spojovací číslo z poukázky SIPO.

Potvrzení o úhradě nájemného

Pokud potřebujete potvrzení o úhradě nájemného např. pro příspěvek na bydlení, bude Vám na klientském centru vydána na požádání Karta úhrad, kde bude přehled plateb nájemného za období, jaké potřebujete.

Příspěvek z RESIDOMO fondu bydlení

Příspěvek je určený pro nájemce, který je starší 60 let, bydlí sám a pobírá příspěvek na bydlení. Zažádat si o příspěvek je možno na klientském centru a je zapotřebí doložit: OP, doklady v jaké výši hradí nájemné a služby (např. SIPO), potvrzení o příspěvku na bydlení. Žádost poté bude posouzena a nájemce může získat až 600,- Kč/měs.

Změna výše záloh

Změnu výše záloh za služby spojené s užíváním bytu je možno změnit na základě písemné žádosti, kterou můžete doložit na klientské centrum, popřípadě zaslat podepsanou na e-mail info@residomo.cz

Změna počtu osob

Změnu počtu osob může provést nájemce osobně na klientském centru nebo může žádost zaslat na e-mail info@residomo.cz. Je zapotřebí, aby žádost byla podepsána a v případě narození dítěte je nutné doložit rodný list.

Změna korespondenční adresy a kontaktních údajů

Při změně kontaktních údajů je tyto možné nahlásit osobně na klientské centrum, e-mailem na info@residomo.cz, nebo prostřednictvím Linky RESIDOMO na čísle 840 114 115.

Reklamace vyúčtování

Reklamaci vyúčtování je nutno podat písemně, a to do data, které je uvedeno na letáčku vyúčtování.

Stížnost (na souseda, bezdomovec apod.)

V případě, že v domě, kde bydlíte, dochází k porušování dobrých mravů (hlasitá hudba, některý z nájemců neprovádí úklid spol. prostor apod.) je možno podat písemnou stížnost, kterou můžete odeslat na e-mail info@residomo.cz, poslat poštou nebo doložit na klientské centrum. Ve stížnosti prosím uveďte, na koho si stěžujete a jakým způsobem k porušování dobrých mravů dochází. Stížnosti jsou vždy anonymní a nikdy nesdělujeme jména nájemců, kteří stížnost podali. V případě, že se jedná o sousedské vztahy (soused je hrubý, dělá naschvály apod.), je zapotřebí se obrátit na přestupkovou komisi na příslušném magistrátu města popřípadě na Policii ČR.

Zpět