Podmínky pronájmu s RESIDOMO

Není nic jednoduššího než začít bydlet s RESIDOMO. Nabízíme Vám jistotu a garanci stabilního pronajímatele, širokou nabídku bytů od nejlevnějších až po plně vybavené manažerské byty, zkušený tým profesionálů, kteří Vám rádi pomohou, i kvalitní služby – nonstop havarijní linka, zákaznická linka, možnost registrace trvalého pobytu. Bydlete do týdne, bydlete s námi!

Časté dotazy

Kde a jak si mohu vybrat byt?

Nabídku volných bytů naleznete na našich webových stránkách www.residomo.cz. V případě zájmu o pronájem nás kontaktujte prostřednictvím poptávkového formuláře, který naleznete u nabídky jednotlivých bytů, či prostřednictvím Linky RESIDOMO na telefonním čísle 840 114 115 nebo e-mailem na info@residomo.cz.

Mohu si vybraný byt dopředu rezervovat?

Určitě ano. V případě, že si vyberete konkrétní byt z naší nabídky, náš zástupce s Vámi uzavře standardizovanou rezervační smlouvu. S podpisem rezervační smlouvy je spojeno uhrazení rezervační zálohy, která je obvykle ve výši jednoho měsíčního nájmu včetně služeb.

Mohu si pronajmout byt, když jsem v insolvenci nebo když mám exekuci?

Za určitých podmínek ano. Zájemce o pronájem bytu, který je v insolvenci nebo má jednu či více exekucí, posuzujeme individuálně spolu s dalšími skutečnostmi - zejména disponibilním příjmem, tedy schopností hradit nájemné a služby spojené s užíváním bytu. Důležité je, aby nám zájemce po pravdě sdělil veškeré skutečnosti. Vždy se pak snažíme hledat možné řešení, které bude pro zájemce akceptovatelné a finančně dostupné.

Mohu si pronajmout byt, když pobírám pouze mateřskou/sociální dávky?

Za určitých podmínek ano. V takových případech se snažíme najít vhodné bydlení, které odpovídá finanční situaci zájemce. Zájemcům o pronájem bytu navíc nabízíme poradenství a případnou pomoc při vyřízení příspěvků nebo doplatků na bydlení.

Proč musím při pronájmu dokládat příjem?

Náklady na bydlení patří mezi významné pravidelné výdaje domácnosti. Obecně by tyto náklady neměly přesáhnout 40 % celkových příjmů domácnosti. Je logické, že si chce pronajímatel ověřit, zda je zájemce schopen ze svých příjmů hradit náklady spojené s bydlením u vybraného bytu. V mnoha případech vzniká zájemcům o bydlení nárok na příspěvek na bydlení. Naše společnost jim v takových případech poradí a pomůže s vyřízením žádosti.

Nemám doložitelný příjem. Mohu si byt i tak pronajmout?

V případě, že nemůžete doložit příjem, lze pronájem řešit platbou nájemného včetně služeb dopředu na sjednané období. Nejkratší doba, na kterou si lze u naší společnosti sjednat pronájem, jsou 4 měsíce.

Budu muset při podpisu smlouvy zaplatit nějaké poplatky?

Ano, při podpisu Vás požádáme o:

  • administrativní poplatek (pokud je u vybraného bytu požadován)
  • složení vratné jistoty (kauce) ve výši maximálně dvojnásobku měsíčního předpisu (čisté nájemné a zálohy na služby) – obvykle je výše kauce uhrazena převedením rezervační zálohy, kterou zájemce hradí při podpisu rezervační smlouvy, jež předchází uzavření Smlouvy o nájmu bytu
  • uhrazení prvního nájemného včetně záloh za služby spojené s bydlením.

K čemu slouží administrativní poplatek?

Administrativní poplatek částečně hradí náklady za služby spojené s pronájmem bytu. Na realitním trhu se většinou používá slovo „provize“ a bývá obvykle ve výši minimálně jednoho měsíčního nájmu včetně služeb. U naší společnosti se výše administrativního poplatku pohybuje od 0 do maximálně 5000 korun.

Lze kauci uhradit na splátky?

Standardně požadujeme uhrazení kauce při podpisu nájemní smlouvy v celé výši. Úhrada na splátky je možná jen za určitých podmínek a každý takový případ naše společnost posuzuje a schvaluje individuálně.

Z čeho je složen měsíční předpis?

Měsíční předpis nájemného se skládá z čistého nájemného a zálohových plateb za poskytované služby související s užíváním bytu a případně jej tvoří i poplatky za užívání vybraných zařizovacích předmětů (např. kuchyňská linka nebo sporák). Zálohy za služby spojené s bydlením nejčastěji obsahují následující: osvětlení společných prostor, spotřebu studené vody, spotřebu teplé vody, ohřev teplé vody, topení, digitální televizi, úklid společných prostor (rozsah uvedených služeb se v jednotlivých domech může lišit).

Na jak dlouho se uzavírá nájemní smlouva?

Naše společnost preferuje dlouhodobé nájemní vztahy. Při sjednávání délky nájmu se snažíme maximálně vyjít vstříc představám budoucího nájemce. Obvyklá doba nájmu se sjednává na 12 měsíců. Lze se samozřejmě dohodnout i na delší, respektive na kratší délce pronájmu (minimálně 4 měsíce, maximálně 36 měsíců).

Pracuji u společnosti ……….. Mám nárok na slevu z nájmu?

Nárok na slevu z nájmu mají pouze zaměstnanci našich smluvních společností. Pokud jste zaměstnancem některé ze smluvních společností, informace o konkrétních výhodách, které můžete získat u naší společnosti, Vám sdělíme na Lince RESIDOMO, případně je poskytne náš makléř nebo personální oddělení Vašeho zaměstnavatele.